Alla inlägg under november 2007

Av emma - 27 november 2007 12:55

Men nu tror jag att jag är tillbaka. Det är mycket nu. Mycket som tar energi och kraft. Praktik, skola, plugg. Källaren som måste bli klar innan jul. Fester hit å dit. I's mage som krånglar, det tar extremt mycket ork. Äntligen skall den redas ut ordentligt med blodprov och en ordentlig anamnes på onsdag. Jag håller på att bli gråhårig pga av den. Jaja, vad har hänt?? Jag har varit på praktik tre veckor i Lugnvik på MVC, det har varit hur bra som helst. trivts som fisken i vattnet. Katarina BM som jag haft som handledare är toppen och hon har verkligen gett mig mersmak av yrket. I helgen var det HIA-fest fredag, faktiskt riktigt kul även om jag inte var upplagd. Jag hade lovat mig själv att låta bli micken, skulle inte sjunga med bandet, men efter några glas vin ryckte jag och Marie varsin mick och drog den obligatoriska...åh, han tog av sig sin kavaj.....e man mikrofon-kåt så e man...

lördag....MONEYBROTHER på nya O'Learys. Men, det finns inte ord för hur bra de var. Anders Wendin är så ljuvligt snygg så det går inte att beskriva, det roliga var att D tydligen är lik, för det var någon som frågade honom om autograf. Hahaha...Men det är väl det krulliga håret kan jag tänka mig...

För två helger sedan spelade I sina livs första basketmatcher, lördag två matcher, hon var lite rädd och vågade inte ta bollen så mycket...men hon tyckte det var kul och det är det viktigaste. V ville inte vara med. I spelade 1 match på söndag och då var det som om det hon var rädd för på lördagen var som bortblåst, hon "ägde" och gjorde tre poäng...lilla vän, går inte att sticka under stolen med att man blev lite rörd i mamma-hjärtat. D har haft mer basket än vanligt, det är som att det lurar mer och mer fast det var sagt att han bara skulle ha si och så lite....hmmmm, den mannen e helt torsk på basket, går inte att hymla med.
Jaja, på fredag om 2 veckor tenta, känner mig väldigt stressad över det, vet inte riktigt var jag skall börja.

Åker till Umeå på måndag studievecka och sedan praktik i Sundsvall i 2 veckor, kommer hem lagom till jul och det känns riktigt surt...

Min mamma har ÄNTLIGEN fått tid för höftop, hade ju en tid för någon vecka sedan men blev hemskickad, nu blir det på Torsdag, håll alla fingrar och tår i kors för att hon inte blir hemskickad ännu en gång. Det är ruggigt synd om henne och hennes onda höft och inte blir det bättre av att vi belastar henne med att ta hand om trollen, även om jag tror att hon tycker det är kul också och fr tiden att gå lite fortare.

Just nu är min pappa här och hjälper mig att fixa med golv i källaren, shit vilken ordning det kommer att bli till slut. Nej, nu måste jag äta lunch. Good Bye For Now!  //E

Av emma - 8 november 2007 21:35

...med mitt nya projekt. Operation röja i källaren! Såååå skönt det är. Har nu fixat ett extremt "ording och reda och löning på fredag rum" för kläder, skor, sovsäckar, tält och en massa annat. Bilder kommer jag lovar! Lovely!!

//Emma

Av emma - 7 november 2007 21:55

Har gjort tre dagar på MVC nu, praktik. Jag trivs som fisken i vattnet och är såååå glad att jag inte varit fel ute när jag trott att det är där jag vill vara som barnmorska i framtiden. Min handledare är helt fantastisk och jag längtar till på fredag när det är praktik igen. Man blir rätt så utpumpad, rätt trött efter en dag på praktik. Det är så mycket att lära sig. Shit, hur skall man hinna med alltihop, hur skall man lära sig??? Ett halvår har snart gått, 1 år kvar efter det, det är ju inte mycket.

Tenta snart i Endokrinolgi...bara ordet gör mig stressad.

Nu ere bedtime...tittar i kors.

Kram på er //E

Av emma - 4 november 2007 11:27

...anledningen  till mitt ofrekventa skrivande i bloggen, jag är hooked på FACEBOOK...

Vem satt och sa för 2-3 veckor sedan -Aldrig att jag tänker skaffa facebook, det verkar ju skittöntigt, klubben för inbördes beundran, näpp, tänker inte skaffa...

Det var nog jag det. Nu e jag fast i träsket. Jag "addar" vänner och accepterar request. Jag måste säga att det är kul, jättekul, har hittat kompisar från förr. Håkan från Grebbestadtiden, jättekul att höra hur han har det. Stina från Åretiden, superkul att träffa henne igen även om det bara var över nätet.

Jag har 106 !!!! vänner nu.

Hoppas bara att man inte e lika fast forever, då måste vi föra in tid för Emma att vara ute på facebook, max 30 min per dag kanske vore något.

Har inte tid och skriva mer nu, måste kolla om jag blivit addad av någon ;oD

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards