Alla inlägg under december 2007

Av emma - 28 december 2007 15:58

...sedan jag skrev sist!

Det är bara att inse att bloggen får vila lite mer nu när jag pluggar. Det har varit mycket på slutet. Umeå v 49. Praktik i Sundsvall v 50-51, det var fantastiskt. Var på förlossningen där och jag blev så väl omhändertagen. Hade handledare som var helt outstanding. Jag är helt fascinerad över deras förmåga att handleda. Var med på en del förlossningar och fick mina första räkningsbara förlossningar. 4 st faktiskt. 46 kvar....

Bodde hos Peter, Les och Leah när jag var i Sundsvall. De var så snälla och tog hand om mig så väl. Leah är världens charmtroll. Glad och god. Hade under dessa veckor också första tentan. Hör å häpna, jag skrev 100%, har jag nog aldrig gjort på någon tenta någonsin tror jag. Jo, läkemedelsräkningen på syrrautbildningen, men den var det ju krav på 100%.

Väl hemma från Sundsvall var det bara några få dagar till jul. Det blev storstädning och sista julklappsfixet och julmatsstök. I & V fick för sig att de ville fira jul hemma, bara familjen. Jag tyckte det lät skönt efter allt flängande. D var tveksam men gick med på det. Vi hade en jätteskön julafton, lugnt och skönt, med julbord, vackra barnen som var glada, klappar under granen, vi tittade på Kalle & Co och tomten kom. En rakt igenom lyckad julafton. D verkade lite nedstämd över att vi firat bara vi, fick inte riktigt ur honom varför.

Juldagen bar de av till Ringsta och mina föräldrar. Tjocka släkten kom och jag tror vi var 27 st. Kusiner, morbröder, kusinbarn osv. Vi hade en härlig juldag, med underbar kalkon, x-mas pudding, skratt och prat. Kusin Robin hade emd sig gitarren så det blev allsång. Hela släkten sjöng L. Cohens Hallelujah, det var rätt mäktigt faktiskt. Jag har en så himla fin släkt.

Hängade över mig har jag under juldagarna haft en studieppgift att lämna in, ett etiskt dilemma. Min och Ulrikas uppdaterade projektplan som den också skulle vara inne den 28/12 (idag). Förstod inte hur jag skulle få till det hela. Jag har jobbat två nätter på HIA. Med andra ord, segare är kola på kvällarna och inte aktuellt att skriva något innan jobb. Första natten hann jag inte ta upp böckerna men inatt så var det lugnt, hade en ringning på hela natten. Jag skrev både etikuppgiften och skickade iväg vår upphottade projektplan, efter många om och men, som t ex att jag fick skriva om hela skiten då jag glömt att spara och intranätet la ner mitt i natten, surt, riktigt surt. Men till slut kl 04.15 då man är som såsigast i huvet skickade jag i väg uppgifterna ut i cyberrymden. Skönt, axlarna åkte ner någon millimeter. Nu skall jag bara slappa....fram till den 3/1 då vi har seminarium, Ok, då jag skall läsa Kajsa och Sannas projektplan och även Emelie och Annas. men det kan jag göra när jag går och lägger mig...zzzzzzz!

Nä, nu börjar familjen bli hungriga, dax att brassa på lite kyckling, halloumiost, ruccola och pasta....mums!

Från idag är det godisförbud, nu e julen över och ni vet väl att det aldrig funkar med att sluta den 1/1.

Ha det gött! //E

Av emma - 24 december 2007 21:00

Firade vi hemma, bara familjen Cooper. Det var himla lugnt och skönt men kändes också väldigt konstigt att bara vara vi..men inget vi ångrar.

 Vera äter julaftonslunch


Ida med sina prinskorvar


Astrid "trollet" Cooper


Delar av familjen



 Andra delar...


Julgranen


Astrid framför granen


Vera


Ida som fick feber på julafton


I väntan på tomten

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards