Alla inlägg under oktober 2007

Av emma - 27 oktober 2007 14:30

...de gör ju lite som de vill.

Idag tog Lilla A till saxen, hon blev trött på luggen som hängde i ögonen, bara det att hon trodde att luggen börjar mitt på huvudet. Hon har numer stubb mitt på huvudet, men luggen e kvar. Man kan med lite list kamma över det stubbiga området, men det känns för j-la surt!!! Dumma unge, fast rätt söt när hon blev så förnärmad. Gullungen!


Av emma - 27 oktober 2007 12:00

...för ett tag sedan.

Vi firade dem igår...

Mycket trevligt!

 Grattis, grattis i efterskott!


Åsa å Ullis 


Bibbi


Eva, Aja å Annica


osså jag

Av emma - 26 oktober 2007 18:00

...ingen tid för blogg.

Har varit helt otroligt bra, hela veckan. Lärarna är fantastiska och allt vi lär oss är så spännande. Vill till Umeå igen nu...

Sanna i klassrummet med förlossningsdocka...

Av emma - 23 oktober 2007 10:12

Fyller år idag!

Är i Umeå och går i skola denna vecka...

Men mina fina vänner tar hand om mig...

Fast saknar familjen!

kram E


PÅ KVÄLLEN FIRAR VI I FASTERHUSET


Kajsa å Sanna


Anette å Ulrika

 Osså jag förståss.

Av emma - 20 oktober 2007 04:22

...ÄNTLIGEN!!!

Jag har fått min första förlossning. En fin fin pojke föddes. Jag jobbar natt i natt på mitt vanliga jobb och de ringde mig från förlossningen och sa att det fanns en andragångsföderska inne med etablerade värkar. Jag fick lov av mina kollegor att gå över. Jag blev där i 2 timmar. Det var helt helt helt fantastiskt och det känns genst ännu mer rätt. Jag är helt euforisk och jag vet knappt vad jag skall skriva...kram kram

Pojken vägde 3750 g och var 51 cm lång.

Av emma - 17 oktober 2007 21:57

Klev upp alldeles för sent, snoozade till 10 över 7...hmmm...snabbt, snabbt upp med ungar, på med kläder, snabbt, snabbt frukost packa gympapåse osså iväg till skola och dagis. Hem, pusta ut, äta frukost, läsa tidning. Skönt!

Bädda sängar, samla ihop smutstvätt, plocka lite i ungarnas rum.

Hänga en tvätt...åh, vad jag längtar efter torktumlaren som kommer på fredag.

Kl 10, seminarium i basgruppen i marratech, trevligt å lärorikt.

Kl 11.30 svärmor hämtar mig och vi åker till Elgiganten för att justera priset på torktumlaren som vi betalt 1000 kr för mycket för. Hem, satte upp en stöd-konsol mitt på nya hatthyllan.Målade en pall att ha i hallen, svart.

Lunch, äcklig tonfisk i tomatsås på macka...trist  och rätt så äcklig lunch.

Pluggade en timma. Malin kom förbi. Matade Kalle och bytte hans fågelbadvatten. Målade pallen andra varvet. Mycket mycket snyggt blev det. Dammsög nedervåningen. I och kompis Meja kommer hem. I samma veva kommer Marie, Klara och Stina, de lånade skor till Klara för att ha på Lanzarote, de åker imorgon, lyckostarna. Plockade upp lösa pinaler i trappen som skulle upp till övervåningen. Handlade. Hämtade V som var på uselt humör. Hämtade A som var på strålande humör. Hon stortrivs verkligen på dagis. Hem. Pyssel med hela tjejgänget vid köksbordet. Mysigt! A inspirerad av "Krakel Spektakel köper en klubba" målade klubbor i minut och parti.

Meja hem på middag. Vi åt middag. D borta hela dagen och kvällen, jobb, utbildning och möte. Fixade inför me & i visning. Kl 19, kompisar strömmar in. Kerstin, Maria, Irene, Katta, Ulrika, Anna, Malin, Annica + kompis, Lena. Jag som e fattig som få beställde bara stumpor till mig själv

Molnklänningar till I & V

Monstertröja till A

Fick 300 kr rabatt som värdinna, trevligt, trevligt!

Helt slut efter visning. A höll på att bågna av trötthet och D var sen från mötet. Alla tre tjejerna somnade på tok för sent, men någongång ibland funkar det ju. Nu har jag lagt mig och släcker snart. Fotbollen får klara sig utan mig. D och Andreas hojtar därnere och jag känner mig inte ens manad att fråga vad det står, så intresserad e jag. Nu e tydligen matchen slut för nu går Andreas hem God Natt !! //E


Av emma - 15 oktober 2007 21:04

Okej! Inte hela dagen men ganska bra, fick en del bitar på plats i alla fall. Känns helt ok! Imorgon skall jag läsa igenom min basgrupps "studieuppgifter" inför seminarium på ons. Snart dax för Umeå igen...härligt! Då skall jag köpa kalender på Ordning och Reda för 2008. Längtar...och gå på Lagerhaus. Och plugga, plugga, plugga förståss. Och så skall jag fylla år. Har bara varit hemifrån en gång tidigare på min födelsedag, när jag var au-pair i en galen familj i England. Oj, vilken galen födelsedag det var...vill helst glömma den dagen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards