Alla inlägg under augusti 2007

Av emma - 12 augusti 2007 12:52

...kvar tills tåget hemåt går. Sovit på dagen idag, vaknade på tok för tidigt...kl 10.30 Fast kanske bra, då kanske jag får slå ihjäl några timmar av den oändligt långa, tråkiga tågresan genom att slumra en stund. Synd bara att D fick ta med sig laptopen hem, så jag akn inte lyssna på MONEYBROTHER. Tror att jag måste köpa KING, bara för att det är en intervju med Anders Wendin. D kan få den i present av mig, men jag tror jag läser den först på tåget ;o)

Tack, K för sängplats hela veckan, tack för skratt och vinkvällar som påminde om våra kvällar på Regementsgatan 15, tack för utskrift av inbjudan till kräftskivan, så kul att ni kommer. Som sagt man kanske kan få se lite mer av dig i Jämtland nu...JAG E SÅ GLAD, hehehehe!

Tack H, för att du hade tid att träffa mig, tänkte ett tag åka till Uppsala idag, hade varit kul att träffa barnen och mannen. Men kände att jag inte orkar släpa på tunga väskan...Jag saknar dig redan!

Tack Anna å Ella som bjöd mig på världens största morotskaka för att fira att jag kommit in på barnmorskeprogrammet. Saknar dig Anna! Varje dag! Flytta "hem" till Östersund någon gång, fsat behåll lägenheten på Gotland ;oD. Tänker på dig när du nu vandrar i de lappländska fjällen. Om ni pratar med Mattias, fråga honom om han menar allvar med att jag får vara medryttare på Helikopter??

Snart, mycket snart får jag krama och pussa de tre små flickorna och jag längtar så.

All kärlek i världen!  //E

Av emma - 12 augusti 2007 00:46

Var ju med min man på Parksommar på skansen i onsdags. Det var himmelskt. Moneybrother kan vara världens bästa band just nu och Anders Wendin ligger tvåa på min snyggaste-killarna-i-världen lista. Mannen kommer givetvis 1:a. Konserten gav mig gåshud och tårfyllda ögon. Stämmningen  var magisk, vädret var ljuvligt, ölen ur plastglas smakade sommar, min man var så vacker, det var en sådan kväll som man inte glömmer på länge. Säkert! imponerade mig, jag skall definitivt köpa skivan. Men den inhandlar jag såklart på SKIVHÖRNAN i Östersund, då gynnar jag Jämtland på två sätt och vännen M. Jämtländsk musik skall gynnas och i detta fall hyllas. Jag vet att jag kommer att lyssna frekvent på den skivan. Tror jag köper Hello Saferide också faktiskt. Bra jobb Annika Norlin!

Vi träffade Erika och Gotte! Trevligt! E såg till att vi blev uppskrivna på gästlista  för efterfesten på Spy Bar, det var snällt, men vi blev så trötta, så trötta!

Jo, den ljuvliga kvällen började vi med vid en härlig krog vid vattnet vid Djurgården där vi avnjöt enorma gröna lyxiga oliver och ett fantastiskt gott sicilianskt vin. Greganico, och om det är det jag hittar på systembolagets sida så är det MYCKET prisvärt, 48 kr.

Lyssna på BRA musik och titta på vacker man... http://www.youtube.com/watch?v=LsxnY36hdNg



Av emma - 11 augusti 2007 22:32

...och skulle krama barnen så hårt och länge imorgon. Idag när jag vaknade efter ha gått av mitt nattpass och sovit, tänkte jag att jag skulle kolla min tågbiljett, hade någonstans i bakhuvudet att jag aldrig bokade morgontåget, för jag tänkte då att det skulle vara skönare att sova av passet i en säng här i sthlm istället för på tåget. Buhu, det jag hade i bakhuvudet stämde. Tåget går inte förrän kl 16.30 Lilla A kommer garanterat att sova när jag kommer hem. I och V får lov att hålla sig vaken. LÄÄÄÄÄÄÄNGTAR!

Av emma - 11 augusti 2007 01:46

Det är inte det att det är tråkigt på något sätt, men det har strulat lite med vilken avdelning jag skall vara på. Inatt är jag överbliven "syrra" på avd 64 (kirurgi). En syster är syster mardröm och en syster är syster snäll tack och bock.....och usk är oxå snäll!

Jag bara längtar efter flickorna så fruktansvärt. Mina fina, fina flickor....jag LÄNGTAR!

Idag vaknade jag redan kl 11.00, surt, men det spöregande, tror det var det som väckte mig. Då kändes allt dystert. Mannen som varit i sthlm med mig några dagar (flickorna hos mormor och morfar) åkte hem på morgonen. Och Karin som jag bor hos denna vecka åkte till landet efter jobbet. Jag kände mig så ensam. Hoppas på att sova bort dagen imorgon (idag) och jobba sista natten och sedan tåget hem till Östersund, sova bort tågresan och pussa och krama barnen hårt....

Åt lunch med Helena på Sturegallerian, en flopp faktiskt, potatisen var så hårt kryddad med chili så att den knappt gick att äta.


Så här skall vi kramas, jag och flickorna på söndag

Av emma - 10 augusti 2007 01:25

Ja, det är jag det om något år, jag har kommit in på min drömutbildning. Jag skall bli barnmorska.

3:e september upprop på Umeå universitet, det blir distansstudier, åh så spännade......

Längtar  så!

Skall köpa nya pennor och block! Kanske passa på  att gå på ordning och reda, nu när man är i huvudstaden på besök www.ordning-reda.com

Jobbar natt i natt, "staffettar" på Danderyds sjukhus, genom Dedicare. www.dedicare.se.

Är lite trött i mössan så, orkar inte skriva mer nu. Kram kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards