Alla inlägg under juli 2008

Av emma - 17 juli 2008 12:48

....får jag tillgång till lägenheten redan på måndag eller tisdag nästa vecka...håll alla tummmar ni kan!!!

//E

Av emma - 11 juli 2008 00:10

Place to be....

En trevlig kväll med Åsa...

Onsdag, vid middagstid.

Vi tar en favorit i repris i augusti!
//E

Av emma - 5 juli 2008 05:55

....ibland varför man ställer upp och bara ser pengar....

Har inatt jobbat extra på HIA, känner mig riktigt sliten.

Men en KÖP-natt (kvalificerad övertid) ger bra med pengar och är svår att motstå. Men vilat har jag knappast gjort denna vecka...

Jobba i tre nätter...Sön-Mån natt, dålig sömn på dagen

Mån-Tis natt, dålig sömn på dagen

Tis-ons natt, sov bra på dagen, ställde väckaren men tryckte visst av istället för att snooza...detta ledde till nattsudd...och lååång sovmorgon på min lediga dag....som ledde till nattsudd natt före a-tur (börjar 7.00) fredag och sedan denna x-tra natt....känns som att det vore ok att sova en vecka nu.

Men ikväll är det Davids 30-årsfest!!! Känns oövervinnligt just nu, men känns säkert ok när jag vaknar i em. Söndag då jädrar skall det bli sova av.

//E



Av emma - 2 juli 2008 02:36

Ett litet inlägg är på sin plats. Jag har köpt lägenhet. Jag klev in i lägenheten då det var visning för några veckor sedan. Jag blev kär och kände att här skall jag bo och här kommer jag och tjejerna att få det så bra. Budgivningen stack iväg och jag var tvungen att hoppa av. Hade satt mitt tak och redan budat 10 000 över det när det kom ett till bud. Jag blev så ledsen, den var menad för oss.

Det gick en vecka så ringer mäklaren upp. Budgivaren hade dragit sig ur och lägenheten blev min om jag ville ha den. Fortfarande var det mmycket pengar. Men magkänslan sa mig att den är min, den är verkligen min. Jag skrev kontrakt i fredags och får flytta in i augusti. D skall ha kvar huset och det känns otroligt bra att barnen får bo kvar där varannan vecka. Det är trygghet och lugn. Vår lägenhet har ett perfekt läge. Den ligger nära huset och nära till tjejernas kamrater. De kommer att ha lika nära till skolan och det kunde inte varit bättre. Det kanske kommer att bli lite trångt. Men vi kommer att få det bra.

Idag var jag i huset och åt middag, det är D som har barnen nu i två veckor. Visst känns det mer och mer påtagligt att jag inte skall bo där mer. Jag har bara 2 veckor kvar med barnen i huset. Huset som jag satt prägel på och som jag trott att jag skall åldras i. Men helt ärligt känns det skönt att släppa. Det är D som vuxit upp där. D's morfar som först bodde där i 21 år, D's mamma som sen tog över och bodde där i 21 år. Det känns mer rätt att det är D som skall bo där. Någon av tjejerna kanske tar över det en dag och då får jag åter komma tillbaka och kanske vara barnvakt till mina eventuella barnbarn. Märkligt!

D och jag har en bra relation. Klart att jag fortfarande är ledsen för att vi inte kunde hålla ihop. Ledsen över att familjen splittrades. Ledsen över att det inte blev som man tänkt sig. Men nu är början på något nytt. D sa idag att han är övertygad om att vi kommer att kunna träffas och umgås som vänner ännu bättre när lite tid har gått och jag är nog beredd att hålla med. Vi är vänner nu och om det fortlöper på samma sätt så kommer nog vänskapen att stärkas. Hitta tillbaka till varandra tror jag däremot aldrig att vi kommer att göra. Det är för många mil emellan oss nu. Vi får vara glada över att vi kan komma överens, att vi kan prata om allt med varandra att vi har ett öppnare klimat än vi någonsin haft tidigare.

Vi skall dela upp vårt bo om två veckor, det kommer att gå bra tror jag.

D och barnen åker norrut idag, till Isa, Tore, Leo och Tim. Det känns konstigt såklart att inte följa med, men jag vet att jag är välkommen dit om jag vill. Fast jag får väl träffa dem om de kommer till Östersund istället.

Jobbar min tredje natt i natt, går av imorgon, det skall bli grymt skönt.  Kommer nog att vara glest med inlägg fortsättningsvis också men håll utkik, man vet aldrig när jag dyker upp igen.

Ha en härlig dag! //E


Ovido - Quiz & Flashcards