Alla inlägg under april 2008

Av emma - 29 april 2008 20:06

 Söt va??

Lilla A e rätt så lik...


Av emma - 29 april 2008 13:00

...vad jag längtar efter flickorna nu. Hm, så har jag föräldragrupp till 17...

Kommer kanske inte till Ringsta förrän 17.45 ;o(

Imorogn blir det Valborgsfirande i Aspås hos bror med familj. Mysigt!

//E mätt i magen efter en god lunch.

Av emma - 28 april 2008 14:34

...har varit späckad. Det har varit basket för hela veckopengen. I har spelat 5 matcher. De har blivit så himla duktiga. Otroligt vilka framsteg de gjort under den här tiden. Laget startade i oktober och de har kommit så långt. tyvärr så förlorade de med 1 poäng i matchen om 3:e 4:e pris. Men det är ju prestationen som räknas och de presterade enormt bra. I lördags kväll så stod vi dörrvakter  samt skötte kafeteria på parkskolan, där en hel del lag bodde. Det var lugnt när vi var där, de flesta hade ju matcher. Rakt igenom en trevlig baskethelg. Lördag kväll blev det något glas vin hos Anna-Carin. Lilla A skjutsade jag till Ringsta på fm eftersom jag var så uppbokad på basketfronten. V hängde med olika kompisar under helgen. Igår efter matchen så åkte jag och storebarnen till Ringsta också. Där blev det god middag. Barnen badade tunna och jag gick en långpromenad. Sedan tog jag med ett dopp i tunnan. Härligt!!

Tjejerna har lov hela veckan. Jag har praktik. De är i Ringsta och jag kommer dit efter jobbet. Fast ikväll är jag uppbokad så jag blir kvar i stan. Hoppas inte lilla A blir ledsen.

Nä nu väntar nästa gravida kvinna i väntrummet ;oD


//E

Av emma - 25 april 2008 23:53

Härligt!

De var fulla med kramar...

Vi har myst.

I helgen e de "vårdunken" , I har 5 matcher. Hon spelade första ikväll. Hon var grym! Hon var såååå nöjd!

Imorogn skall vi mellan matcherna skotta snö, så vi kan ställa upp studsmattan...typiskt att just det hörnet har kvar snö längst på gården :o(

E lite trött nu...G'natt!

Av emma - 24 april 2008 20:15

...igen. Mmmmmmm, gott, gott. En söndagsmiddag på en torsdag. Köttfärsbiffar, potatis, gele, gräddsås, saltgurka, sallad. Sååååå himla gott, var tvungen å knäppa upp jeansknappen :o(

Fruktsallad å glass.

Trevligt trevligt!

Jag har klippt mig och färgat håret idag. Jag ser ut som en galen punkare...

Liiiite för mycket färg kanske. Men jag vänjer mig nog.

Annars får jag ha mössa hela sommaren.

All for now!

//E

Imorgon tar jag över barnen...Yippie!

Av emma - 23 april 2008 11:17

...trodde att det skulle bli långsamt på mina barnfria veckor, att jag skulle dö av tristess, att jag skulle längta ihjäl mig efter barnen. Det sista stämmer ju, fast jag träffar dem en del. Men oj, vad tiden rinner iväg, jag har haft fullt upp hela veckan. Tränat, träffat kompisar, varit på tallåsvägen med barnen, pluggat, praktik osv...oj vilket väder vi har dessutom. Det gör inte det hela sämre.

Jag har faktiskt knappt hunnit tänka, eller jo, på kvällarna är det lite trist faktiskt att titta på TV själv...då hinner man tänka.

Imorogn skall jag klippa mig...JAG LÄNGTAR!

Kram E

Av emma - 21 april 2008 09:30

Har faktiskt haft det riktigt bra. Det har varit skönt...Middagen i fredags...mums!

Lördagmorgon, träna å sola....

Slappa i lägenheten...

Middag hos Åsa, som skickat iväg Kricke å barnen. Jättetrevligt och gott!!!!

Sedan blev det Simon & Viktor och Mark Twain. Visst hade man lite ont i pannan igår, men det var det värt. Var med barnen hela dagen igår då D var i kramfors på cup. Däckade tidigt...

Nu praktik igen, skoj!

//e

 Jag i "skilsmässolyan"


 Underbara middagen hos Åsa



 Underbara vinet, fast på högkant ;oD

Alltså förstår inte alls hur det blivit med bilderna som jag förökte lägga in via mobilen...helt galet ;o(

Av emma - 18 april 2008 23:44

Vad gjorde man utan dem...

Har ätit en fantastisk trevlig trerättersmiddag, hos Kerstin och David. Med var även Ante och Rikke. Vi har spelat sällskapsspel och funderat över livet öden. Kram  och puss till dem hela bunten. För de som inte vet så är Ante, Kerstin och Rikke syskon, och fantastiska sådana.

Vad skulle man göra utan vänner???

Jag har pratat med Hans ikväll, en kompis från förr, han har gått igenom PRECIS samma sak som jag, förstår....

Han sa de mest kloka saker som jag hört på dessa veckor, skönt! Få bekräftelse på att det man känner inte är idioti.

Skall snart till lägenheten, känns mysko...att tappa kontrollen, men denna vecka kan jag kanske känna att jag hinner tänka över hur jag vill ha det....

Kramen och pussen //E

Ovido - Quiz & Flashcards