Alla inlägg under augusti 2008

Av emma - 25 augusti 2008 19:54

En komplimang kan verkligen höja en till skyarna...varför gör man det inte oftare, ger någon en komplimang.

Jag fick en komplimang i lördags som har etsat sig fast och stärkt mig de senaste dagarna. Min nyfunna vän, en mamma till 4 härliga ungar, sjuksköterska precis som jag med en härlig inställning till livet.

Hon sa till mig -Det märks at du är en bra mamma! -Hur då, svarar jag. -Det är bara att se på dina härliga tjejer och hur de är med dig.

Men ååååhhh, den satt som en smäck i hjärtat! Tack! //E


Av emma - 24 augusti 2008 12:08

...även om det blir lite trångt!

Åsa & Kricke och barnen & Ante på middag förra helgen

 

Av emma - 24 augusti 2008 11:57

Det mysigaste som finns när man har ett vackert sällskap



Av emma - 24 augusti 2008 11:55

Av emma - 24 augusti 2008 11:52

...som jag fick av min kära mamma i inflyttningspresent kan man säga.


I & V som myser i min säng...




Av emma - 19 augusti 2008 23:52

Hade jag å tjejerna bestämt oss för att lämna stan, tälta vid en mysig strand, bada, grilla och njuta av ledighet. Meterologerna presenterade osäkert väder...

Jag ville verkligen inte vara kvar i stan, vi drog till Aspås den helgen och tältade på min brors gård, där hade vi möjlighet att gå in om det skulle bli för busigt väder. En grymt mysig helg. Jag och hela skocken ungar sov i tält i två nätter.

Lilla A sover som en prinsessa med regnet smattrande mot tältduken.


V glad över att ÄNTLIGEN få tälta,

 det är nog hon och jag som gillar det mest!


Johanna & I


Å galningarna igen!


Storkusinerna andra natten


Andra morgonen vaknade Lilla A först av oss precis som morgonen innan. Men denna morgon sov hon till kl 10.00

Paul och Malin kom ut med ost å skinktoast och varm O'boy å kaffe. Så det blev frukost i absiden. En morgon som vi kommer att minnas.

Tack för en supermysig helg så här i efterhand!

Av emma - 19 augusti 2008 11:52


Hipp hipp hurra för henne idag!

Kramar från tjejligan!

Av emma - 19 augusti 2008 11:37

                                                  
     Köket


                                                  
    Köket


                                                  
   Köket


      

                                 

                                    








Hallen

                                

Vardagsrummet


Vardagsrum


Skåpet från soprummet i Sundsvall


Min sovhörna i vardagsrummet


A's säng


Skåpet i A's rum som jag målat om

Min morfar byggde skåpet då han var 81 år.


I & V's rum

(jag skall måla om de hemska furusängborden)


I's säng


Tjejernas skrivbord...

(stolarna var utlånad till köket då vi hade stormiddag...)


Det kommer mer bilder snart :oD

Ovido - Quiz & Flashcards