Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av emma - 18 augusti 2008 23:12

...regnet har smattrat lätt mot fönstert hela dagen...

Jag har hunnit göra en hel del...

*Mysfrukost med varma mackor och O'boy, kan rekomendera att avsäga dagstidning, det är galet trevligt att prata med flickorna över frukost. Vi fick en "show" av I som hette duga.

*Stöka med disk å annat pyssel.

*Flickorna tittar på "Natt på Museet" tillsammans med Vera H. Min V hos Stina.

*Jag rensar bland alla papper och stoppar dem i egna fack i ett nyinförskaffat "hemarkiv", otroligt befriande!!!

*Fixar barnens favorit till lunch Pasta med Broccoli och Bacon.

*V iväg till kompis igen. I stannar hemma. A till Pappa D en stund...jag fick träna, ojojoj, vad svag jag var me vad skönt det var, har inte vart på gymet sen 3/7...puh! Passade på att köpa present till kusin Johanna som fyller 11!!!!år imorgon.

*Hämtade A. Fina fina A.

*I, V och Stina tittade på ännu en film när jag vi kom hem...men men filmtittar väder idag.

*Jag och A skriver en önskelista till hennes 4 årsdag.  

*I gick till Vera H när Stina gick hem och V gick till Astrid H, V åt middag där.

*Jag satte upp krokar för alla mina väskor, älskaaaar väskor.

*Jag drack kaffe och lyssnade på A som lekte för sig själv och pysslade på med sina dockor i sitt rum.

*Jag och A hjälptes åt med middag, det blev "Pizza Casa". Ringde hem I.

*En hel tjejliga dök upp I, V, Vera H, Stina nya grannen Johanna. Det är kul när de är många. Och kommer överens.

*Jag och A slår in paket. 

*Ante kommer över på kaffe.

*Jag kollar över hösten och planerar, lite logistik inför Umeå veckor, praktik och barnen osv.

*Stortjejerna hela ligan är hos Johanna, grannen.

*Jag och A målar innan sängen, vi läser Zebbe på skattjakt och hon somnar sött på två röda sekunder. Stina och Vera H går hem.

*I & V duschar och tvättar håret.

*V & jag sätter upp en spegel.

*I pysslar med ett filmomslag till en "bränd" film.

*I & V tittar lite på tv och kvällsfikar. V somnar i soffan innan tandborstning.

*I Lägger sig och klipper och klistar med ett födelsedagskort till Johanna.

*Jag chattar med Hans och med Frida på msn och surfar lite.

Nu blir det sängen och lite läsa...El Choco...kommer nog slockna efter bara någon sida.

God natt och tack för en härlig dag med glada barn och en extremt glad mamma till världens finaste barn.

Ovido - Quiz & Flashcards