Alla inlägg under oktober 2008

Av emma - 28 oktober 2008 20:55

...kan få vara veckans signum...tror jag håller på att bli sjuk dessutom. Har bara legat i sängen, vilat, sovit om vartannat...tur att den är centralt belägen, man har koll på vad som händer och sker...

//E som är för trött för att skriva mer...

Av emma - 22 oktober 2008 09:42

Hur kommer det sig att tiden går fortare ju äldre man blir. Klart att jag förstår att det inte är så men...känslan är sån i alla fall. En timme innehåller ju lika många minuter nu som när jag var barn. Men nu, jag hinner inte med...alla måsten, alla "vill göra saker", alla vardags-inte-måsten-men-som-ändå-sker, sömn, praktik, vara god mor, god kamrat, hinna träna, hinna reflektera över att det snart är vinter. Bilen som behöver nya däck, största barnet som behöver vinterkläder, de mindre får ärva, jag som behöver vantar och vinterskor. Jag behöver titta på skolböckerna, jag ligger efter...

Känns faktiskt som jag ligger efter i allt. Men hallå, hur kan jag sitta här och blogga då????

Det går ju inte, minutrarna rinner iväg. Jo, för att jag sitter och andas, planerar min dag. Har en hel del som skall hinnas innan 13. Utan planering fallerar allt....

Kaffe och ett tomt papper och en penna och en Emma...det är vad nuet erbjuder.

Kram kram kram E


Av emma - 15 oktober 2008 12:24

...av ett föräldrapar, de hade räknat ut min mailadress inom landstinget. De tackade mig för en fantastisk förlossning. Sånt är stärkande. Jag kanske blir en barnmorska till slut.  Förstår ni att jag kommer att ha världens häftigaste yrke, världens häftigaste!! De skickade med denna bild.

Av emma - 4 oktober 2008 14:16

Finns det hjärterum så....

Min fina duk som jag fått av mamma

Ovido - Quiz & Flashcards