Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av emma - 1 oktober 2007 22:55

Pratade med Kajsa nu ikväll...

Vi skall ju göra två "fältstudiedagar" på förlossningen. Hon var först ut av oss i vår grupp.

Hon har varit med om sin första förlossning och det var helt fantastiskt. Jag e så spänd av förväntan. Imorgon e det min tur, hoppas det föds några barn...LÄNGTAR!!!

//God natt! //E

Av emma - 1 oktober 2007 22:33

Min älskade stora stora dotter I har alltid varit lite rädd för utmaningar, hon kan massor av saker och brukar tycka att allt e ok när det väl tar fart. Men vägrar i sten att prova på nya saker. Hon har aldrig velat ha någon aktivitet på fritiden över huvudtaget, tycker att det är lite jobbigt med nya konstellationer (hur stavs det egentligen??) Hon spelade basket ett tag med Pappa D som coach, men lade ner det efter ett tag. Sedan har det varit stört-omöjligt att få med henne på något. Och vi har aldrig velat tvinga henne till något med tankesättet för vem är det vi gör det är...vår skull eller barnens. Hon har kompisar som dansar och det tycker hon e kul, men vill inte vara med, kompisar som friidrottar och de e hon duktig på men aldrig i livet att man kan ingå i en grupp på fritiden. Kompisar har gått slalomskola, hon har lärt sig själv...envis är hon det går inte att ta ifrån ungen. Listan e lång...sedan lider hon av prestationsångest, vilket e jobbigt. Hon kom på pallplats av hennes årskull på "Norra Joggen" skolmästerskap förra året. Var hellycklig då, men fast besluten om att inte vara med i år, till saken hör att hon samma vecka ramlar och slår sig så illa att hon var tvungen att sy 12 stygn på sitt lilla knä, hon såg genast sin chans att slippa en ev "icke-pall-plats"

Nå, dit jag egentligen ville komma är att mellandottern, V, hade sin första basketträning idag. Hon var laddad som tusan, men nervös, hon hade fjärilar i magen. D hade träning med sina 94:or. Jag tog med mig V, I och A på träningen och lovade att stanna eftersom det var första gången. De var få idag, bara 4 stycken för informationen har inte nått ut. Jag sa till I, va med du oxå eftersom de är så få....-OK, då!

I var med hela träningen. Ungen e en talang, shit vad duktig hon är. Hon njöt över att vara bra (läs bäst...)

Laget skall vara 99-01, jag sa efter halva träningen att du kan också vara med - Nej, det vill jag inte...

V kämpade på och för att knappt ha hållt i en boll var hon JÄTTE-duktig, och hon tyckte det var kul, hon gav inte upp då hon inte träffade korgen, tapper, tapper...som alltid.

Efter träningen säger Hasse (coachen) skall inte du också vara med till I. -Jo, säger hon jag kommer nästa gång...

Då blev jag så glad så jag nästan ville gråta, fånigt men sant...bara för att det varit så jobbigt med att hon inte vill någonting.

V har ju dansat. Nu har hon basket en gång i veckan och gymnastik en gång i veckan och jag har blivit en mamma som får vara med barnen på aktiviteter. Jag e sååååå  glad!

Av emma - 1 oktober 2007 22:30

Trodde egentligen att det gått åt pipan med tanke på att vi firat Lilla A hela veckan känns det som....men minus 1,1 kg och 10%...yippie!

STOREBROR vann dock denna vecka, men nästa vecka då ni.....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards