Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av emma - 7 oktober 2007 07:49

...en ond cirkel har satt spår. I fredags jobbade jag kväll, kommer hem vi 22. I och V sover hos Ante. Vilken tur de har som har en vuxen kompis. De skulle spela tv-spel och äta onyttig frukost...fattiga riddare och mackor med chokladpålägg. Mysigt! D var hemma själv med A som somnade i hyfsad tid. När jag kommer hem så bestämmer han sig för att gå ut med Andreas. Jag unnar honom verkligen det men jag blev så arg för jag tycker att han väljer sina tillfällen dåligt. Han respekterar inte att jag inte sover när han är ute. Det kan väl inte jag rå för. Jag som skulle upp och jobba nästa dag....han tycker att jag är helt vriden. Med all rätt...

Han kom hem sent, vid 4 och jag jagade upp mig, var så arg dels för att han faktiskt skulle ta hand om A på morgonen och dels för att jag inte kunnat sova. Ta hand om A är eg inga stora bekymmer...hon diggar att titta på film på morgonen och man kan slumra i soffan. Summa sumarum så sov jag 1,5 timma innan väckarklockan ringde. Efter gårdagens arbetspass var jag så trött att jag vinglade hem. D hade storhandlat under dagen...TACK! Jag gick och lade mig på sängen och slumrade i 2! timmar. Vaknade av en vidrig mardröm, värsta hjärtklappningen. Var sedan trött hela kvällen. Maken lagade middag tillsammans med Ante. Gott! När det väl var tid att gå och lägga sig var jag inte trött längre...låg och vred mig av och an till 01.30 någongång och imorse upp kl 06 för att gå till jobbet....MEN vad jag är trött. Har hinkat kaffe nu och hoppas jag kan vara alert på ronden. Ha en underbar dag! //E


Ovido - Quiz & Flashcards