Alla inlägg under oktober 2007

Av emma - 14 oktober 2007 16:33

Riktigt trevligt. Fika å lek. Killarna, Nisse, Ville, Erik å Axel e så himla mysiga alla 4. Kajsa å Larse med för den delen. Men vad tyst det blev när de åkte hem. Nästan tråkigt tyst. Välkommen åter är allt jag har å säga.

 Tvillingarna Erik å Axel, Nisse å Larse

D, Ville, A, Tvillingarna, Nisse och V´s huvud

Av emma - 14 oktober 2007 12:30

Jo, jag lovar, kommer ni ihåg förrut i min blogg när jag var helt galen på äldsta dottern som inte kunde ta det lugnt utan for runt som en annan galning. Jag sa då att kan de inte bara vara lugna, pyssla och städa efter sig.

På eget bevåg satte sig I och V och kompis Stina och tillverkade askar i papper i minut och parti. Mysigt! Och trot eller ej men de städade efter sig...nu far de runt som vildar...

Brudarna pysslar...

Bästisarna

Av emma - 14 oktober 2007 08:25

...man kan tävla fram till 26:e okt...vinn 1000 på Åhléns e väl aldrig fel...

http://www.ahlens.com/heminredning/mysometer/

//E

Av emma - 13 oktober 2007 23:39

....det kommer fler en annan dag...

Vårat sovrum


Kontoret

Mellan A och I´s kryp-in...

Köket

Vardagsrum

Av emma - 13 oktober 2007 22:23

...har vi haft. En av våra undulater, Kajsa har dött. Hur vet vi inte. Jag tycker att hon verkat lite hängig sista dagarna. Stackarn! D sa,  -Vi har inte så tur med våra djur...Först Zico, en av våra katter, blev överkörd och Zlatan han drog när A kom till världen, han fick nog helt enkelt och trots att han var öronmärkt så vet vi inte var han försvann. Trots efterlysningar osv. Sedan var det historien med akvariefiskarna förra veckan och nu Kajsa. Imorgon skall vi ha en begravning, tjejerna och jag.

Idag har varit en super-skön-dag, inga egentliga måsten. V hade sovit hos grannen Astrid och var kvar där stor del av dagen. I har varit hos Hanna hela dagen. Hanna som är dotter till min kursare Ulrika. Kul att de fann varandra så  bra. De är ju lika gamla, spelar nu i samma basketlag och verkar ha en del gemensamma intressen. A har lullat runt här hemma och trivts med tillvaron. D har varit och slängt återvinningsskräp, skönt och bli fri skiten. Vi hade egentligen tänkt låna släpet av grannen och slänga MASSOR med saker men de hade inte vagnen hemma så det får bli en annan dag. Jag har städat lite, tvättat, gjort i ordning i hallen. Nu saknar vi bara lister, hatthylla till de vuxna och skohylla till barnen och de vuxna och sedan saknas 7 st knoppar till byråerna, sedan e de klart. Det blev riktigt fint, ljust å fint...


Vi var på Elgiganten och beställde en torktumlare. Vår har varit trasig sedan i våras. Svärmor ringde igår och sa att jag får den i födelsedagspresent. Tack, tack och åter tack!

Har satt upp barnens konstverk i trappen nu istället för utanför toan. Nu skall jag och D hänga våra kläder och ställa våra skor där istället.

Har haft en mysig kväll med familjen ikväll. Ätit god middag, druckit gott vin. Myst! Skönt att ha dem alla hemma. I har varit lite hängig men verkat glad och nöjd med att bara hänga med syrrorna och äta glass och kolla på youtube.com.



V med gitarren...

Jag e jättetrött och tror att jag skall dra mig tillbaka ;o)

D tittar på tråkig, tråkig rugby och det märkliga är att han på något outgrundligt sätt verkar hänga med. Hur kan man göra de liksom, de e ju inte ofta de e rugby på tv...

Hursomhelst, God Natt på er!! //Er Emma


Av emma - 12 oktober 2007 10:14

...blev ett kejsarsnitt, igårkväll. En tjej. Nu har de alla fått sin första förlossning utom jag...buhuuu...men skall göra min första praktik i Sundsvall och där kanske det föds lite fler barn än här. Hoppas.... Kram kram

Av emma - 11 oktober 2007 08:29

Jaha, nu har även hon fått den första förlossningen, en flicka igårkväll, det var tydligen fantastiskt, såklart....nu är det bara Ulrika kvar, hoppas inte det föds några barn hennes två studiedagar, nerååå, bara skoja, klart jag unnar henne en förlossning eller två. Jag vill oxå.....

12/10 blir jag uppdaterad av Anette, hon fick ju för sjutton 2 förlossningar den räven...nerå, skoja bara kul för henne....

Av emma - 9 oktober 2007 14:18

...eller andra förresten hon var ju faktiskt med på en innan utbildningen började. Lovar att det bara blir jag av oss fem som inte kommer att få någon förlossning på dessa fältstudiedagar. En pojke var det, har inte pratat med henne men jag e sååååå avundsjuk. Kram kram till henne!

Ovido - Quiz & Flashcards