Alla inlägg den 23 januari 2008

Av emma - 23 januari 2008 18:38

...planer finna för renovering eller snarare rivning av vissa väggar och uppsättning av nya, skapa 3 lika stora rum av skrubben som A sover i, hallen som I sover i och det enorma rummet som V lyckats hamna i. Drömmer om denna tapet från www.isak.uk som fondvägg i A's blivande rum, den e snordyr, men väldigt trevlig tycker jag...

Daisy heter den...



Och denna tapet från Villa Nova till V's blivande rum......den heter Hydrangea Spa.

 Visst e den lovely...


Sedan e de bara att övertala I om att denna tapet i turkos skulle passa henne...



Mmmmm, vad kul det är att drömma ;oD





Av emma - 23 januari 2008 09:29

 Hade lagt godis i en hylla i köket...


Av emma - 23 januari 2008 09:21

Huvva, vad jobbigt det är att vara student. Att vara på praktik och känna att man måste vara på hugget hela tiden, vara med på ALLT. Vara alert och på gott humör.

Rykten har gått om Förlossningen/BB på Östersunds sjukhus om att det har varit dålig stämmning där. Till viss del kan jag känna av det ibland, man känner att man hela tiden måste välja sina ord och inte ifrågasätta. Tungt!!! De flesta är väldigt trevliga och tillmötesgående men en del är riktiga ragator....

Hursomhelst är jag uppe i 10 PN nu och det känns bättre och bättre, har haft de tre sista med en "äldre" BM som har varit toppen, har lärt mig massor, massor....Tack Britt! Hoppas det blir fler med henne.

Nä, idag har jag studiedag, skall stoppa i en tvätt och bädda sängar sedan blir det jag och "Lärobok för barnmorskor" resten av dagen.

Kram på er...

Av emma - 23 januari 2008 09:06

När julen skulle sädas bort och ljuset skulle in så passade jag på att möblera om i vardagsrummet, jag blev helnöjd faktiskt...





Det stora skåpet som förr stod i vardagsrummet fick en ny plats i köket, toppen, mycket mer plats för alla pysselsaker som ofta köksbordet belamras av.....

 

Ovido - Quiz & Flashcards