Alla inlägg den 20 september 2007

Av emma - 20 september 2007 03:13

Nu har det dragit igång, en värld fylld av luteiniserande hormon, follikelstimulerande hormon, preventiva åtgärder, förlossningar, föräldarutbildning, mens-cyklar, profylax-andning och termer som jag ännu inte begriper mig på och det känns sååååååå rätt. Ett aktivt val som känns för kul för att vara sant! Jag e så lycklig! Jag skall bli barnmorska!

Vi är 5 st ifrån Östersund, vi skapar en egen basgrupp. Det känns lite udda med distansstudier, man vill så mycket, allt på en gång, var skall man börja? man får väl grepp om det med tids nog.

I all fall så var vi uppe i Umeå v 38 och 39. Vi bor i vad vi kallar fasterhuset, i Trollberget alla fem. Fasterhuset kallas det för att D´s fastrar är så snäll och lånar ut sommarhuset till oss. Tack till faster Allis och Ingrid! Första dagen så kände vi 5 inte alla varandra men nu känns det som om vi har tömt ut och in på oss själva och efter två veckor har vi avverkat en hel del matnyttigt. En och annan bag-in-box har gått åt, men vad vi har skrattat och för all del vissa av oss också gråtit. Jobbar natt i natt och om sanningen skall fram så känns det väldigt omotiverat att vara på HIA nu, väldigt väldigt omotiverat.


Andra saker som ingår i mitt nya liv är att jag fortsätter att gå ner i vikt, gått ner 12 kg sedan i juni, nu e de bara 18 kvar...puh!!! Jag tycker att jag stått stilla lite väl många veckor nu, typ 3-4 veckor, men nu jädrar skall jag ta nya tag.

I mitt nya liv ingår att jag är GLAD, nästa hela tiden, allt känns lätt, det känns lätt med barnen, D och jag mår bra tillsammans, mycket bra, det är riktigt härligt.

Men nu orkar inte jag tänka klart så jag måste nog sluta nu...

Pussar på er! //E

Ovido - Quiz & Flashcards