Alla inlägg under januari 2008

Av emma - 13 januari 2008 17:30

Lagom minusgrad, nysnö, sol och glada barn...Lilla A var hemma med barnvakt. D i London. Så vi tog med oss Stina...


V å Stina i backen

Stina å V

Fikapaus

I fikar oxå

Av emma - 12 januari 2008 15:31

Så kika in på 24/12-07

2/1 och 4/1...

All for now...//E

Av emma - 5 januari 2008 19:30

Visst e hon fin.....

Av emma - 4 januari 2008 15:20

Bilder ifrån 7årsdagen

Firas efter att ha legat vaken och väntat och väntat och väntat...



Astrid och Ida firar syrran


Kusin Leo med sina vattkoppor på besök fick ocks fira


Mmmmmm.....tårta!!!


Ja må hon leva sjunger Stina, Johanna, Ida och Astrid


MUMS...Stina, Ida, Johanna, Astrid, Albin och födelsedagsbarnet Vera


7 år!!!


Coola brudarna i soffan


Lilltrollet

Av emma - 3 januari 2008 00:17

Vilken svordom använder du mest?

Kan nog vara helvete och jävlar

Äger du en iPod ?

Nej, men vill jättegärna ha en , en sådan där stor som man kan se på film på oxå...

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

06:30 om det är en valig vardag och barnen skall på skolan (fast jag går aldrig upp då... snoozar...) 05.45 om jag jobbar dag-tur.

Hur många resväskor äger du?

En större samsonite och två mindre...

Använder du flip-flops?

Jepp, har ett par crocs och ett par skinn...

Var köper du dina matvaror ifrån?

Ica Matmästarn och Willys

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Det beror på hur snygg jag är vid det tillfället, men oftast ta...

Vilken var den senast filmen du såg?

Youve got mail på TV här om kvällen

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

Men det beror helt på, vilken vän eller så...men gärna med en annan barnfamilj, fast oxå gärna med en vän.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa då?

En privat snickare som skulle få gå loss på vår övervåning

Har någon någonsin kallat dig lat?

Ja

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nej, men skulle nog behövt det förra året.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?

Katie Miloua och Moneybrother, ALLTID Moneybrother

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?

Moneybrother

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Ja, men det får jag ju inte säga

Vad åt du till middag senast?

Köttfärslimpa med rostade rotfrukter.

Använder du huvtröjor?

Älskar hoodies.

Kan du vissla?

Ja, fast e riktigt kass på det

Vem var den senaste som ringde dig?

Sanna, min kursare och kollega.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?

Berg och dalbana.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?

Gör de säkert, skulle vara intressant att höra vad som sägs ibland eller oxå inte????

Vilket riktnummer befinner du dig i?

063

Tittade du på tecknat när du var liten?

Nej, knappt, men kommer ihåg när jag såg Bernhard och Bianca på bio

Hur många syskon har du?

En storebror

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Hmmm...vet inte

Är du blyg inför det motsatta könet?

Jag är oförskämt oblyg, tror faktiskt inte jag är blyg för någon alls...

Vilken film kan du alla replikerna till?

Det skulle väl vara dirtydancing då och säkert någon barnfilm som gått varm hr i huset...säkert flera förresten

Äger du några band t-shirts?

Nej

När flög du senast?

Det var förra våren när vi flög över till London för att gå på min kusins begravning.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?

7 st + en kökssoffa

Läser du för skojs skull?

Jag läser för jämnan, älskar att läsa

Pratar du några andra språk?

Engelska och minimalt med spanska.

Diskar du din egen disk?

Helst inte, hatar att diska, diskmaskinen sköter det mesta.

Har du gråtit offentligt?

Ja, det är klart, vem har inte det.

Har du en stationär dator eller en laptop?

Både och, men den jag använder nu är en laptop.

Försöker du alltid att lära dig nya saker?

Ja, det sker per automatik, man lär sig något nytt mest varje dag.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Nej, fast det hade varit en fin gest.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piecingar?

Jag skulle kunna tänka mig en diskret tatuering faktiskt, piercing klarade jag av under min vilda tid i livet

Kan du kasta macka?

Jepp, tränade massor i somras vid Bynäset, klarade 12 som mest då, tror jag ahr rekord på 15.

Har du någonsin varit på Jamaica?

Nepp, men hade gärna åkt dit

Vad har du med dig in på bion?

Popcorn och Cola Light och Fox citronkola eller M.

Vem var din favoritlärare och varför?

Det tog lååååång tid för mig att tänka på denna nöt, har haft så himla många puckade lärare. Min svenskalärare Anders Edlund på gymnasiet var nog bäst och så Göran Uddeholt förståss. Och mina BM-lärare som jag har nu, Lisbeth och Monica.

Har du dejtat någon av en annan religion?

Nej, tror inte det.

Vad har du för väder?

Lagom kallt men för lite snö.

Har du en favoritblogg?

Ja, flera stycken

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Svenska och Engelska

Gillar du att flyga?

Har slltid gillat att flyga men blivit lite rädd sedan jag fått barn, underligt...

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Men gud, svårt, det är så många.

När sov du senast på golvet?

Har ingen aning. Eller jo, hos Anna och Martin i somras, fast på en luftmadrass.

Vilken är din favoritdrink?

Vodka-lime.

Vilken är din mammas hemstad?

Hemby snarare Stugun, fem mil från Östersund.

Vilken är din pappas hemstad?

London

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

8-9

Är dina dagar fullbokade och stressade?

Ja, för det mesta, jag försöker jobba bort det men det funkar inte så bra.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Nja... ;-)

Vilken är din favoritfrukt?

Klementin, mandarin eller satsuma eller vad de nu heter. Ej för söta, inte för torra. Lite sura och saftiga helt enkelt och UTAN kärnor.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?

Shit, 35...

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Ganska ofta, men ibland orkar jag inte bry mig.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Ja, det är jag absolut. Stör mig till exempel på att I, dotter på 9 stavar sisådär, säger inget men biter mig i läppen. Stör mig oerhört på dålig jornalistik.

Tror du på liv på andra planeter?

Nej

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

Min chef.

Tror du att Gud är man eller kvinna?

Tror inte på gud

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Kvittar

Vad var det senaste du åt?

En chokladmuffins...DUMT!!!

Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Heter egentligen Julie, hur de valde det vet jag inte och kommer inte heller ihåg hur det blev Emma (mitt andranamn) måste fråga vid tillfälle. Eller mamma om du läser det här kan du väl kommentera...

Gillar du senap?

Ja, fast bara Johnnys...

Vad säger du till själv när allt känns svårt?

Inte så mycket. Man borde kanske börja prata med sig själv.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Nej!

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Är för trött för att komma på någon bra...

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

Nej

Tycker du om att krama folk?

Jag gillar det mycket.

Skulle du säga att du är trendig?

Nja, försöker ibland, men misslyckas brutalt ibland

Äger du en digitalkamera?

Nej, men har lånat en av David.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Har för mig att det är någon skådis men kommer inte ihåg.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

Det beror på vem som säger det.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

men gud det är massor med böcker, kommer inte på några nu.

Vad är du allergisk mot?

Ingenting, vad jag vet. Eller jo, reagerade på Trimetoprim en gång (Antibiotika mot urrinvägsinfektion).

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Nej, absolut inte.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Hmmm, kommer inte ihåg...mamma, du får kommentera denna med.

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

Det sorgliga är att jag inte har några bloggisar...


God Natt! kram E

Av emma - 2 januari 2008 15:17

Köra gocart på Multichallengehallen

Astrid


Vera som var en anings för kort för att köra stor bil...


Ida kör racerbil...

Av emma - 1 januari 2008 05:11

Jo, en helt ny kalender som man får börja fylla med det nya året. Födelsedagar, eventuella inplanerade händelser, jobb osv....det är härligt!!!

Av emma - 1 januari 2008 01:00

Som Mr D skrev i sitt sms till mig.

Mot ett fantastiskt 2008.

Det är precis vad det skall bli...FANTASTISKT!!!!


Jag jobbar natt i natt.

Underligt att inte kunna pussa maken på tolvslaget.

Men, men...vi hinner!

ÄLSKAR DIG D!!!

Ovido - Quiz & Flashcards