Alla inlägg den 12 februari 2008

Av emma - 12 februari 2008 14:54

...jag tordes ställa mig på vågen och tur var väl det för nu håller det på att barka iväg +4 kg visade våghelvetet, nä nu blir det sträng diet....


Av emma - 12 februari 2008 11:31

är dagens tisdagstema...

Hade tänkt börja med det idag...men vad svårt det var...till slut komma jag på att jag känner inte till vad som händer utanför mitt fönster, i himlen, när jag ligger på sängen... så här kommer bilden.

Av emma - 12 februari 2008 11:22

Är det inte märkligt hur någonting man egentligen tycker är intressant och villig att lära sig känns oändligt jobbigt att ta tag i. Jag ORKAR inte plugga. Jag har lilla A på dagis idag just för att plugga. Men jag hittar ingen motivation, absolut ingen. Jag har nyss ätit lunch framför oprah, men hallå, oprah....

Jag hade kunna haft anatomiföreläsningen igång och bara lyssnat, nått hade kanske fastnat.

Jag har bäddat, tvättat, bloggat....men studierna, nä, ingen lust!

Skall åka på Willys å handla nu. Fast jag eg inte vill det heller...men det kan jag tvinga mig till....

Hej!  //E

Av emma - 12 februari 2008 09:17

...men det gör den aldrig.

Jag är på gränsen till att gå in i väggen ibland, men jag vet att det aldrig kommer att ske. Just nu är det kanske lite väl många stressfaktorer i livet.


* Skolan, som är rolig, jag kan inte tänka mig något annat...MEN krävande, mycket mer än syrrautbildningen. Kraven är så himla mycket högre och studierna så himla mycket svårare. Ångest!!


*Ekonomin som går i botten bara för att man studerar till något man vill bli, e d inte sjukt att samhället kan ställa upp med en slant när man ställer upp för dem....eller åtminstone vårat sura snåla landsting...


*Huset som är i ett ständigt kaos...behöver jag säga mer...


*Barnen som är sååååå fina så man dör, men som i det stressade tillståndet bara blir för mycket ibland, obs obs ibland...I LOVE THEM TO BITS...


* Mitt i allt komma på tanken att sluta snusa, råångest, fast det går faktiskt bra...men jag tror jag gått upp 3 kg, törs inte ställa mig på vågen. Jag mååååååste gå på viktväktarna på måndag. De har förrseten höjt priset de j-la utsugarna till 120 kr per gång så nu har jag nog bara råd att gå 1 gång i månaden...


*Mannen, som även han kan bli för mycket ;oD

Han e fanatisk i sitt basketintresse och trots att dealen var att backa de här 1,5 åren som jag pluggar så har han lyckats halka in på diverse basketevenemang och lag och jag kan bara småle och tänka att jaja, han får ordna det på bästa sätt när jag inte är tillgänlig (då jag jobbar kväll, praktikserar på annan ort eller är i Umeå). Love him to bits...


*Sooolen och det krispiga vintervädret, har inte tid med det nu, måste plugga....


*Fjällen som ropar - Kom och åk skidor....ni får vänta, vi har inte tid.


*Kylskåpet som ropar -Fyll mig!!! -Du får vänta vi har inte råd!!!!!


*Tvättmaskinen som ropar -Töm mig och fyll mig igen... -Du får vänta, jag måste plugga...


'Handledarna på praktiken som ropar -Var på hugget, visa framfötterna, vad går du för, gör som jag inte som hon du gick med igår...FÖRRVIRRAT!!!

-Jag gör mitt bästa...


*Bloggen...skriv i mig!!!


osv osv osv osv osv.....listan e lång, oändligt lång med måsten och annat.


Förresten så var jag och D barnlediga i helgen, HELA LÅNGA HELGEN, utan något inbokat, när hade vi det senast. Vi hade det riktigt trevligt och vi kände oss ordentligt utvilade på söndagen. Vi var på invigningen på skidksytteVM på fredagkväll, trevligt! Lördagen gjorde vi i stort sett ingenting, när gjorde vi det senast...SLAPPADE!!! Pratade, tittade på TV, åt god mat, bl a pratade vi om hur tyst det var utan flickorna, vi blev nästan lite rastlösa, märkligt. På söndagmorgon LÄÄÄÄNGTADE vi, men D skulle kolla på en match kl 11. Jag passade på att tvätta och städa lite...

Sen fick vi lunch hos kära mor och far som passat trollen hela långa helgen. Flickorna var sååå glada över helgen hos mormor och morfar, i bilen hem frågade när de skulle dit igen...GULLUNGAR!!!


En viktig sak kom vi överens om i helgen att vi skall fixa med egna rum åt tjejerna. Ombyggnation av övervåningen kommer att ske inom kort...YIPPI!


Näää nu hör jag hur min kurslitteratur ropar....kom och läs!! //E



Ovido - Quiz & Flashcards