Direktlänk till inlägg 29 september 2007

En härlig dag i fjällen!!!

Av emma - 29 september 2007 22:00

Förslaget kom från mig igår. Om vi inte skulle ta och åka upp till Åre och gå på marknad, en familjedag helt enkelt.

Men D lät inte så sugen, det kanske skulle bli storm, behöver fixa den där rackarns balkongdörren så vi inte fryser ihjäl i vinter, betala räkningarna osv. Så blev I hängig på fredagkväll, så projektet Åre lades med eller mindre ned. Men så vaknar I på morgonen och kvittrar, mår prima. Jag hade sovmorgon idag och sov läääääänge, klev upp runt 10. Hursomhelst så sms'ade ja med Kajsa E. De var på väg  upp till Duved och nästan framme. Vädret var kanon. Äh, vi åker...klädde ungarna och oss själva i bättre kläder. Åkte till Duved. Till Kajsa och Larses mysiga stuga, vill oxå ha en stuga. Vi grillade korv och drack kaffe i solskenet. Alltså soliga dagar på hösten är något alldeles speciellt, det e så vackert, den höga klarblå himlen, alla vackra löv och det doftar höst. Man blir nästan religös på kuppen.

Barnen lekte lite i skogen. Vi njöt!

Åkte in till Åre och gick på marknad,

 

vi kom dit ganska sent och det var väl inte överdrivet mycket aktivitet. Vi gick runt och kollade på allt möjligt. Träffade en massa folk man känner. Markanden började plocka ihop och det börjar faktiskt att blåsa lite kallt. Vi drar mot stan. Stannar på Lundhags outleten, D hittar vinterskor, fast i fel storlek...surt....!

Barnen börjar bli lättretliga och tjafsar i bilen. D blir galen och säger att han får stress tinnitus, har aldrig hört honom säga det förrut. Men men man lär sig något nytt om varandra varje dag ;oD

Vi stannar på en sunkig "Mamamia" i Ytterån. Fanns inga många alternativ för en VV'are. Bestämde mig till slut för en kebab-tallrik. Åt en tredjedel, blä vad jag mådde illa. Det är verkligen äckligt med snabbmat.

Trött och slut efter en härlig familjedag. V somnade i soffan, I kämpade för att vara vaken lika länge som oss. A som sovit en stund i bilen, var ändå trött och somnade i hyfsad tid. Jag och D orkade knappt läsa en rad när vi gick och lade oss. Tänk vad fjälluften suger...

 
 
Maria_Jag blommar

Maria_Jag blommar

1 oktober 2007 10:35

Härligt att bo så nära så att man bara kan ta en tripp till Åre över dagen...

http://jagblommar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma - 18 maj 2009 14:21

Det var ju egentligen ett bra tag sedan det blev klart, eller i alla fall nästan, jag letar fortfarande någon låg förvaringsmöbel att ha vid de tapetserade väggarna på respektive barns sida.... Det gemensamma skrivbordet...Storebarn nummer 1 I's ...

Av emma - 30 mars 2009 23:44

...även i mitt vardagsrum kan man rymmas några fler nu. HÄRLIGT! Soffan är jag väldigt väldigt glad över. Jag kanske blir lycklig till slut.       ...

Av emma - 30 mars 2009 23:41

....är så gott som klart! Jag har numer ett 2  kvadratmeter större kök. Väldigt väldigt trevligt. Jag kan numera ha middagsgäster. Livet blir stegvis lite bättre.       ...

Av emma - 15 mars 2009 15:46

Imorgon drar jag till Sollefteå. Äntligen skall jag som färdig barnmorska få förlösa. Förhoppningsvis i alla fall. Det känns spännande, härligt, nervöst, roligt och fantastiskt. LÄÄÄÄÄNGTAR , med skräckblandad förtjusning.   //E ...

Av emma - 28 februari 2009 09:41

Lägenheten är verkligen ett kaos. Vi drar till fjällen...lämnar allt! Snickarvännen David har fått låna en nyckel.... Hoppas jag kommer hem till ett nytt kök och ett målat barnrum... Bilder kommer såklart! //E ...

Ovido - Quiz & Flashcards