Alla inlägg den 12 maj 2008

Av emma - 12 maj 2008 22:18

...men det går inte idag. Jag vill inte ha den längre, någon annan kan få den. Fast barnen har varit ljuvliga och jag har varit en öm och förstående mor och bara arg en gång då I & V inte kunde låta bli att reta varandra.

Marie, Klara å Stina  var här och fikade på em. Trevligt! Har ju lite svårt att vara ensam, ja, alltså ensam vuxen. A var överlycklig över att Klara var här, de båda tjöt av skratt och de blev bara ovänner en enda gång ;o)

Jag har ikväll kollat på mina nya favvo serie Cashmere mafia, me like!

Nu skall jag kolla på senaste avsnittet av Barnmorskorna som jag missade i onsdags. Och försöka somna sen med helvetes klumpen i magen som ibland lägger sig och blockerar hjärtat för att sedan lägga sig i halsen. Känns ibland som de där första vidriga veckorna, fast egenligen lååååångt ifrån. Kram kram E

Av emma - 12 maj 2008 17:04

A har fått tagit över det som en gång i tiden var I & V's rum




V har fått tagit genomgångsrummet + pigkammaren





I fick ta över "vårat" rum




Och vi varannan vecka sover i före detta kontoret


Ja, så blev det med det....


Av emma - 12 maj 2008 09:28

Åhhhh, det var härligt att få ta över barnen i fredags. De är så fina, så mjuka, så gudomliga på alla sätt. Nog för att de testar, det tar någon dag att komma in i "våra" rutiner. Fredag kom Anna-Carin å Linda. Vi åt mat ute och drack vin. Jättetrevligt. Satt en stund hos Irene & Henke också. Barnen lekte ute hela kvällen. Lilla A somnade förståss. Tur vi bor så nära så att babywatchen räcker...

Linda sov över, I och hon fick sova i min säng. Jag och V sov tillsammans och det var så mysigt. Lördag var det sommarvärme, HÄRLIGT! Vi packade picknickkorg och drog iväg till Jamtli. Vi var ett helt gäng. Mammorna och några pappor satt på filtarna hela dagen, vi blev nog kvar till 15-tiden. Marie var där med Klara å Stina. Anna, Fredrik å Sigge var där. Anna-Carin å Linda. V hade med sig Moa. Sedan kom Maries kompis Johanna med familj. Och så var det lite fler folk i från sjukhuset med. En rakt igenom trevlig dag, fast trots det så bodde det en klump i magen på mig hela dagen. Denna ångest verakr vara svår att övervinna. A-C undrade om vi inte skulle grilla. Sagt å gjort, härlig kyckling med vinigraitte(?)potatissallad. Gott! Också lite vin förståss! Moa sover över hos V. Ante kom också över och grillade. Barnen har även denna kväll lekt ute...hur skall det gå om man inte kommer att bo i hus på sommaren ;o(

Söndagmorgon hör jag hur barnen kliver upp, de smyger ner under idel hyssjande. Jag somnar om och vaknar av att de står med en bricka med te, macka och en skål med godis ;oD till mig. Gullungar! Jag ÄLSKAR dem så det värker.

Söndag blev en hemmadag. I leker med Stina, V på kalas hos Samuel, A leker med dagiskompis Elis. På em hälsar jag å A på Marie, Klara å Stina. Agge jobbar.

Hängde tvätt ute...äntligen är det torkväder!

En egentligen rakt igenom underbar helg, men varför denna klump i magen.

Varför ångest när jag får vara med barnen? Det är nog mycket huset, alla minnen, allt som vi gjort. Jag gjorde en konstig grej i helgen. Jag dukade till 5 personer i farten fast vi bara e 4. Lite ledsen då. Idag skall jag plugga lite, men först blir det gymmet...

//E

Ovido - Quiz & Flashcards