Direktlänk till inlägg 29 maj 2008

Men gosh...

Av emma - 29 maj 2008 22:41

...vilken sommar vi fick idag, jag hade ju lite grundbränna, men idag fick jag en snygg dekolltage-bondbränna med tillhörande rödlätt näsa...men det är bara häääääärligt! Anna B kom förbi och vi satt i sköna solen fram till 21...typ, frös inte en enda sekund...vi var tvugna att svalka oss med ett glas härligt kyld chardonnay...livet kan nästan inte bli bättre. Barnen e ljuvliga. Kommer att sakna dem. Fast en vecka går ruggigt fort...imorgon e det lyan igen..

Go natt! Kommer att somna som en sten...sjukt trött! Kram

 
 
winnerhorse

winnerhorse

30 maj 2008 10:00

Emma. Jag läser din blogg. Följer din utveckling. Din tankar. Nu kommer et tinlägg till tröst, jag hoppas att du tar det på rätt sätt.

Min mamma och pappa var skilda redan när jag fyllde tre år. Nu snart 40 år senare ser jag tillbaka på mitt liv och är glad att de tog steget. Att skiljas är bara ytterliare en dimension. Deras separation har givit mig en ny stor och bullrig familj, båda gifta sedan länge med varsin partner som redan hade barn. Det svåraste i varje situation är att få distans till där man är.

Jag har sagt dessa ord till mina väninnor som gått igenom samma sak som du, och anlagt tonen i stil med; det är väl inte hela världen, att skilja sig. Och även pratat om min stora härliga familj som jag fått genom att mina föräldrar tog steget. Alltså- bara positivt!

kram, akta dig för solen idag då

:)

http://winnerhorse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emma

30 maj 2008 12:40

Winnerhorse,
Tack för de fina orden, jag tror att det är precis som du säger, positivt. Man kan inte stanna kvar i något för att det är praktiskt.
Härligt med en stor familj, hoppas att det löser sig så för oss med.
Kram Emma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma - 18 maj 2009 14:21

Det var ju egentligen ett bra tag sedan det blev klart, eller i alla fall nästan, jag letar fortfarande någon låg förvaringsmöbel att ha vid de tapetserade väggarna på respektive barns sida.... Det gemensamma skrivbordet...Storebarn nummer 1 I's ...

Av emma - 30 mars 2009 23:44

...även i mitt vardagsrum kan man rymmas några fler nu. HÄRLIGT! Soffan är jag väldigt väldigt glad över. Jag kanske blir lycklig till slut.       ...

Av emma - 30 mars 2009 23:41

....är så gott som klart! Jag har numer ett 2  kvadratmeter större kök. Väldigt väldigt trevligt. Jag kan numera ha middagsgäster. Livet blir stegvis lite bättre.       ...

Av emma - 15 mars 2009 15:46

Imorgon drar jag till Sollefteå. Äntligen skall jag som färdig barnmorska få förlösa. Förhoppningsvis i alla fall. Det känns spännande, härligt, nervöst, roligt och fantastiskt. LÄÄÄÄÄNGTAR , med skräckblandad förtjusning.   //E ...

Av emma - 28 februari 2009 09:41

Lägenheten är verkligen ett kaos. Vi drar till fjällen...lämnar allt! Snickarvännen David har fått låna en nyckel.... Hoppas jag kommer hem till ett nytt kök och ett målat barnrum... Bilder kommer såklart! //E ...

Ovido - Quiz & Flashcards